سید محمود زنجیر چی؛ مجید نجاتیان قاسمیه؛ محسن طاهری دمنه
دوره 8، شماره 21 ، تیر 1390، ، صفحه 85-106
چکیده
در دنیای تجاری امروز، چابکی یکی از مهمترین ویژگی ها در صنایع رقابتی قلمداد می شود. در این راستا پژوهش حاضر به ارائه یک رویکرد نوین در راستای ارتقای چابکی سازمانی در شرکت ها و موسسات می پردازد. رویکرد مذکور بر اساس تکنیک توسعه عملکرد کیفیت شده است و با تدوین دو خانه کیفیت صورت می پذیرد. در گام نخست، مهم ترین پایه های رقابتی صنعت شناسایی ...
بیشتر
در دنیای تجاری امروز، چابکی یکی از مهمترین ویژگی ها در صنایع رقابتی قلمداد می شود. در این راستا پژوهش حاضر به ارائه یک رویکرد نوین در راستای ارتقای چابکی سازمانی در شرکت ها و موسسات می پردازد. رویکرد مذکور بر اساس تکنیک توسعه عملکرد کیفیت شده است و با تدوین دو خانه کیفیت صورت می پذیرد. در گام نخست، مهم ترین پایه های رقابتی صنعت شناسایی می شود. گام دوم به شناسایی و تقویت آن دسته از توانمندیهای چابکی که برای رسیدن به پایه های رقابتی مذکور، مورد نیاز سازمان است اختصاص دارد. در گام سوم توانمندسازهای چابکی مناسب که ابزار رسیدن به توانمندی های چابکی مذکور است شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد. در نتیجه سازمان می تواند با اتکا به مجموعه ای از توانمند سازهای چابکی متناسب با حوزه فعالیت خود، به پایه های رقابتی بازار دست یابد. در این تحقیق به منظور برگرداندن قضاوت های کلامی افراد به مقادیر عددی، چارچوب کلی مطرح در بستر منطق فازی بنا نهاده شده است. در پایان پژوهش مثالی گویا بر اساس اطلاعات گرد آمده از پیشینه تحقیق ارائه شده و رویکرد به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است.